En vecka sen sist...

Ja nu har de gått en vecka igen... Att blogga varje dag är tydligen inte min grej!!

Så vad har hänt den gågna veckan då? Jo jag var ju sjuk i helgen, eller MATT iaf... Vad jag gjorde i måndags minns jag faktiskt inte! Men i tisdags fick jag för mig att jag skulle rensa upp på vinden, gick igenom alla barnens kläder. La undan det som fortfarande kan växas i och tog bort det som är för litet för alla 3 eller som jag helt sonika inte vill sätta på dem.

I onsdags var jag och Vilma på 4års kontroll... Hon följer sin kurva som hon ska och var jätteduktig att rita... MEN hörselkollen gick inte alls! Hon är förkyld, så de trodde att trycket i öronen påverkades av det... ska tillbaka om några veckor igen för att kolla en ggn till! Synen däremot var PERFEKT!



I torsdags fick jag min pension, PENGAR!!! Måste spenderas, eller hur är det?? Åkte till Handen och klippte mig, sen stötte jag ihop med Annelie och Therese så jag följde med dem hem till Therese för att äta lunch, Annelie körde hem mig sen så jag kunde hämta barnen, vilket INTE blev så kul. Eftersom vagnen stod hemma fick de gå från dagis, alla stenar skulle vändas på, alla snöfilingor skulle stoppas i munnen. När vi väl kom hem kl 16,10 var jag stelfrusen och skulle bara byta om för att åka till jobbet kl 16,45. Väl i Handen igen hade min buss varit lite sen så jag missade 829'an å fick stå o vänta på nästa! KALLT!!

I fredags kom Tomas över efter jobbet typ kl 11 o hjälpte mig att lägga det första av golvspånet på vinden!!! Jippiiii nu har vi iaf börjat! Sen när resten blir av de va en annan femma!!



Igår var det jobb som gällde mellan 11 o 19... Sen åkte jag hem o bytte kläder packade en påse med lite smirnoff och smink, sen begav jag mig ut i snön o fick hem till Annie för att kolla Melodifestivalen. Jag missad de 2 första låtarna, men sen såg jag resten iaf. Joanna hade en liten smikkurs med mig, så nästa ggn kanske jag kan sminka mig själv så som hon gör!



Idag har det ta mig f*n snöat hela dagen... Thomas o ungarna körde mig till jobbet vid halv 3, sen åkte de o hämta Dennis i Hässelby. På jobbet var det fööör lugnt, alla satt väl inne eller var i pulkabacken idag.
Men en fördel finns det med detta... Det e första året på LÄNGE som det är snö på sportlovet!
När jag sen ÄNTLIGEN fick åka hem handlade jag lite, jag har varit sugen på ungsrostade grönsaker o fläskfilé i flera dagar. Så gick jag eller kanske ska säga pulsa jag till bussen... Väl hemma hade de väl inte polgat på hela dan! Inte förrän jag kom fram till där han som plogar våran gård plogar.... där var det plogat! Ont i armarna fick jag av kassarna och blöjpaketet oxå! Men nu ska jag äntligen soova!!

Kommentarer
Postat av: annelie

Åh ugnsrostade grönsaker och fläskfilé e såååå gott!

Vi brukar äte aioli till.

En såsig fusk aioli som vi gör själva med MASSOR av vitlök!

Du kan få receptet:

Lika många dl rapsolja/matolja som ägg.

Tex 1 ägg och 1 dl olja.

vitlök efter smak.

salt, peppar.

Mixa skiten ur detta med stavmixer

Klart!

Tillagningstid... 5 sek.

2009-02-23 @ 08:59:03
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: annelie

TESTA DET NÄSTA GÅNG!!!

2009-02-23 @ 08:59:49
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: Ylva

Gu va gott med ugnsrostade grönsaker.

Vilma kanske trodde att ni var på väg till Skansen när hon skulle göra hörselprov. Jag har hört att det inte funkar så bra då. LOL

2009-02-24 @ 14:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0