Skolan

Vad ska man säga om skolan??? Idag ringde fröken för att informera mig om att Dennis har varit helt upp och ner vänd hela veckan, idag värre än andra dagar. Hon undrade om det hade hänt något här hemma som kunde tänkas vara orsak till det...... Det enda jag kunde komma på var att han har haft svår att somna (som vanligt). En bit in i samtalet kom jag på att han säkert inte fick sin medicin imorse.

Tillslut kom hon till pudelns kärna, hon viste inte hur det skulle funka imorgon när de ska på besök på bondgården. Hon undrade därför om jag kunde följa med.... Är det inte skolans skyldighet att ha tillräcklig personaltäthet för att kunna åka på studiebesök på diverse ställen, trots att eller kanske just för att de har X antal A.D.H.D barn i klassen!??

Jag följer självklart med till den där bondgården imorgon, men jag tycker inte att det egentligen är min skyldighet att göra det för att underlätta för dem......

Har jag fel?


Kommentarer
Postat av: Ylva

Klart du har rätt. Skolan ska inte åka iväg på utflykter om de inte har resurser att ta hand om ALLA barn.

2008-11-19 @ 17:45:16
Postat av: annelie

Helt sinnes!! Jag blir förbannad! Då kan hon ringa ALLA föräldrar om hon inte tror att hon klarar det själv. Basta.

2008-11-19 @ 19:19:21
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: Malin

Självklart borde skolan stå för resurs att dom ska klara att alla barn får följa med. Men jag förstår väl om fröken gör det enda hon kan om hon inte får hjälp. Ringer föräldern.

Men så ska det itne vara.

2008-11-20 @ 20:02:13
URL: http://purpelangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0