Hatar mornar

Så blev man tvungen att bli arg igen.........
Fattar inte att det ska va så svårt att göra det man ska, de e ju lixom likadant varje morgon! (kanske e de det som är felet..... att han fastnat i nån dålig vana i att skita i vad man säger) Först ska han ha gröt till frukost, efter 3 skedar duger helt plötsligt inte gröten, utan han ska ha macka istället........ Dum som ja gär gör jag iordning macka till honom, för att han inte ska gå till skolan på tom magen. Borde egentligen inte göra nåt annat än det som kom på bordet först jag, vet det! Men utan frukost kan han inte gå............
Jag tror att jag går under snart med allt detta tjafs, o att man alltid ska behöva bli arg!!!

Ibland kan jag nästan förstå de mammor som slår sina barn, inte för att jag nånsin skulle slå nåt av mina barn (inget annat barn heller för den delen) men jag vet hur jobbigt det känns när man är på bristningsgränsen o inte orkar mer!!

Jag vet att det barn med ADHD behöver är en lugn och stabil förälder, och framför allt konsekvent..... Men hur blir man det?? Han blir bara uppkäftigare och uppkäftigare för var dag som går, och jag blir bara mer och mer lättretlig för att jag inte orkar!!! Hur skall man bryta denna onda cirkel???

Kommentarer
Postat av: annelie

Malin, du är inte ensam! ALLA mammor känner sig på bristningsgränsen ibland.. och med ett barn som har ADHD har du all rätt i världen att känna så lite oftare. Det är inget kul, och självklart är du trött på det.. men det kommer bli bätttre. Han växer ju, och kommer sakta men säkert lära sig leva med det han oxå.

Du är en TOPPEN mamma! Står ut med mkt mer än vad jag tror jag skulle göra. Känn dig aldrig dålig, för det är det sista du är!

KRAM

2008-11-08 @ 08:37:01
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0