Vad blir det för mat??

Den eviga frågan, i mitt hem så som i alla andras............. När jag för vilken ggn i ordningen öppnade frysen för att se om vi mot förmodan hade nåt kul att äta, insåg jag att jag inte hittar annat än is, is och så lite is............. Så varför inte frosta av frysen när det ändå e 12 minusgrader ute........ Påminner mig själv varje ggn jag gör det att nästa frys jag köper måste vara självavfrostande!!!! Men nu e de gjort o middan blev inte roligare än köttbullar med spagetti! Jippi vilka gormetkockar vi e!!

Ungarna hade fått en hemuppgift från dagis, som de skulle göra under jullovet........ (2 & 3 år gamla) De skulle fylla en flaska med vatten eller nåt som blir vatten, samt dokumentera det. Så de fick fylla sina flaskor med is från frysen! Det tyckte iaf de va roligt, men mitt kök blev om möjligt ännu blötare än om jag fått vara ifred............

Dennis rum är bara påbörjat än så länge, men jag pallar inte ta det när ungarna e vakna, de river mer än jag hinner plocka undan.






Kommentarer
Postat av: ylva

Men va bra då fick du det gjort i alla fall. Men du skulle VÄGRA att ungarna får hemuppgifter. Det räcker väl andå i skolan.

2009-01-04 @ 21:02:05
Postat av: Annie

Haha

Jag har oxå varit duktig och fråstat av vår fryx BOX i dag!!!

Suck... De var inge skoj, specigellt inte när den var färdig & jag skulle få UR allt vatten... INGE skoj med box kan jag lova.

Men nu é de gjort... har inte gjort de på de 1året & snart 11månaderna vi bott här skäms

2009-01-04 @ 22:23:36
URL: http://annieslivochtankar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0